반응형
미국 킨더가든 아이들이 자주 사용하는 5단어 이상의 필수 영어 문장 100개를 소개해드릴게요.
인사 및 기본 표현
- How are you feeling today? 오늘 기분이 어때?
- I am so happy to see you. 너를 만나서 정말 행복해.
- Thank you for helping me today. 오늘 도와줘서 고마워요.
- Can you please play with me? 저랑 같이 놀아줄래요?
- May I go to the bathroom? 화장실에 가도 될까요?
- It was nice meeting you today. 오늘 만나서 반가웠어요.
- I am very sorry for that. 그것에 대해 정말 미안해요.
- I will try my best today. 오늘 최선을 다할게요.
- Please help me tie my shoes. 신발 끈 묶는 거 도와주세요.
- I hope you feel better soon. 빨리 나아지길 바랄게요.
가족 및 사람
- I love spending time with mommy. 엄마와 시간 보내는 걸 좋아해요.
- My daddy plays soccer with me. 아빠는 저랑 축구를 해요.
- My little sister loves to sing. 제 여동생은 노래 부르는 걸 좋아해요.
- Grandpa tells me bedtime stories everyday. 할아버지는 매일 저에게 잠자리 이야기를 해주세요.
- Grandma makes delicious cookies for us. 할머니는 우리를 위해 맛있는 쿠키를 만드세요.
- I enjoy playing with my cousins. 저는 사촌들과 노는 걸 즐겨요.
- My brother and I share toys together. 저와 남동생은 장난감을 함께 나눠요.
- We have a big family picnic today. 우리는 오늘 가족 피크닉을 해요.
- My uncle teaches me how to swim. 삼촌은 저에게 수영을 가르쳐줘요.
- My aunt reads bedtime stories to me. 이모는 저에게 잠자리 이야기를 읽어주세요.
감정 및 상태
- I feel so happy when I play. 놀 때 정말 행복해요.
- You make me smile every day. 당신은 매일 나를 웃게 해요.
- I feel scared when it’s dark. 어두울 때 무서워요.
- I am very sleepy after lunch. 점심 먹고 나면 졸려요.
- I feel a little bit sick today. 오늘 조금 아픈 것 같아요.
- I get nervous before presentations. 발표 전에 긴장돼요.
- I feel calm when I draw pictures. 그림을 그릴 때 마음이 편안해요.
- I feel excited for my birthday party. 생일 파티가 기대돼요.
- I feel sad when friends leave. 친구들이 떠날 때 슬퍼요.
- I feel proud when I help others. 다른 사람을 도울 때 뿌듯해요.
음식 및 식사
- I really like eating watermelon slices. 저는 수박 조각을 먹는 걸 좋아해요.
- Can I have some more bread? 빵을 더 먹어도 될까요?
- This spaghetti tastes really delicious today. 오늘 스파게티가 정말 맛있어요.
- I don't like eating green beans. 저는 강낭콩을 먹는 걸 싫어해요.
- Please pass me the orange juice. 오렌지 주스를 건네주세요.
- I am so hungry after playing outside. 밖에서 놀고 나니 배가 고파요.
- I need water because I'm thirsty. 목이 말라서 물이 필요해요.
- Let's eat our lunch together now. 이제 함께 점심을 먹어요.
- My favorite food is macaroni cheese. 제가 가장 좋아하는 음식은 마카로니 치즈예요.
- I want to try new vegetables today. 오늘 새로운 채소를 먹어보고 싶어요.
놀이 및 활동
- Let's build a big tower together. 함께 큰 탑을 만들어보아요.
- Can we play hide and seek? 숨바꼭질 해도 될까요?
- I want to play with blocks today. 오늘 블록 놀이를 하고 싶어요.
- Let’s draw a rainbow with crayons. 크레파스로 무지개를 그려보아요.
- We can take turns on the swing. 그네를 번갈아 타요.
- I made a house using blocks. 블록으로 집을 만들었어요.
- Do you want to build a castle? 성을 만들어볼래요?
- Let’s have a tea party today. 오늘 다과회를 열어요.
- I love playing with my dolls. 저는 인형 놀이를 좋아해요.
- Let’s make paper airplanes together. 종이비행기를 함께 만들어요.
학교 및 학습
- I love learning new words in class. 저는 수업에서 새로운 단어를 배우는 걸 좋아해요.
- Teacher, can you read a story? 선생님, 이야기 읽어주실 수 있나요?
- Please raise your hand before speaking. 말하기 전에 손을 들어주세요.
- I can count from one to ten. 저는 1부터 10까지 셀 수 있어요.
- We should share our crayons together. 우리는 크레파스를 함께 나눠 써야 해요.
- It’s time to clean up now. 이제 정리할 시간이에요.
- Can I sit next to you? 너 옆에 앉아도 될까요?
- We are learning about colors today. 우리는 오늘 색깔에 대해 배우고 있어요.
- I will write my name here. 여기 제 이름을 쓸게요.
- Let’s sing the alphabet song together. 알파벳 노래를 함께 불러요.
규칙 및 예절
- Please remember to say thank you. 고맙다고 말하는 걸 잊지 마세요.
- Always be kind to your friends. 항상 친구들에게 친절하세요.
- Don’t forget to use nice words. 예쁜 말을 사용하는 걸 잊지 마세요.
- Please listen when someone is speaking. 누군가 말할 때 잘 들어주세요.
- We should keep our classroom clean. 우리는 교실을 깨끗이 유지해야 해요.
- Please wait for your turn patiently. 차례를 참을성 있게 기다리세요.
- Let’s help each other today. 오늘 서로 도와줍시다.
- Always try your best in class. 수업에서 항상 최선을 다하세요.
- Please share your toys with friends. 친구들과 장난감을 나누세요.
- Say sorry when you make mistakes. 실수했을 때는 미안하다고 말하세요.
이런 문장들은 아이들의 일상 생활에서 자연스럽게 사용되며, 영어 학습에 도움이 됩니다.
반응형
'미국에서 살아남기' 카테고리의 다른 글
[실전영어] 초등학생 자녀에게 말하는 엄마의 영어, 100문장 (0) | 2025.01.18 |
---|---|
[실전영어] 아이가 아플때 병원에서 쓸 수 있는 문장 (0) | 2025.01.17 |
[실전영어] 미국 헬스장, YMCA 등록을 위한 영어문장 (1) | 2025.01.17 |
미국 초등학교 ESL 수업, 학부모 기초생활영어 30문장 (0) | 2025.01.16 |
원어민 선생님과의 학부모 상담, 미국학교에서 필요한 영어 문장 100개 (0) | 2025.01.15 |